Новини
 

Методи Георгиев, изпълнителен директор на винарска изба „Логодаж“: Мелник може да бъде българската Тоскана

02.10.2017

Как се става най-добра фирма на годината? Научихме от интервю по Дарик радио с миналогодишния победител в конкурса на Fibank, категория „Микро и малки фирми“

Каква полза имахте от конкурса?

-          Това е един много добър конкурс, който съсредочава общественото внимание върху добрите примери в бизнеса, дава самочувствие, че сме се справили добре и се движим в правилната посока.

С какво печели вашата фирма?

-          С  лоялност и коректност към партньорите, със съотношение цена – качество на продукта. Създаваме вина с характер и идентичност от типично български сортове мелнишка лоза. Следваме целта винаги да даваме малко повече на клиента от това, което очаква. Ние работим от 19994 г.  и сме една от първите изби. Минахме през доста катаклизми, за да станем най-добрата българска фирма. Цел и стимул е да влезем в следващата категория на конкурса за голяма фирма.

Изнасяте ли вино? С какво пробивате навън?

-          65 % от производството ни е за външния пазар – Полша , Чехия, Русия, САЩ, Гърция, отскоро и Япония. Залагаме на типично българските сортове, което ни отличава на световния пазар. Показваме различна идентичност. Имаме по-добри цени  като съотношение с качеството. Вина със същото качество във Франция и Италия са с 50 – 100 % по-скъпи.

Има ли разлика във вкусовете у нас и в чужбина и разлика във  виното, което продавате в България и извън страната?

-          Няма разлика в качеството, което предлагаме у нас и навън.  Полша и Русия харесват по-сухи и сладки вина. Като цяло обаче европейците не са с различен вкус от нашия.   

А какъв е минусът на българските вина?

-          Все още имаме негативен имидж, останал  от преди време, заради непостоянно качество и различни партиди.  

Промени ли се българското винопроизводство?

-          Българското винопроизводство се промени динамично в положителна посока през последните 18 години. Започнахме да правим вина с характер според региона. Учим се постоянно, нашите технолози редовно ги изпращаме навън. Работим с най-добрите техники и машини.

Правите ли винен туризъм?

-          Не го рекламираме още, защото не сме готови. Плановете ни са в следващите 5 – 6 години да направим изба с винен туризъм в село Генерал Тодорово. Целият мелнишки район се обособява като изключителна винена дестинация – това е бъдещата българска Тоскана. Трябва да се обединим и рекламираме така.

Какви са условията за бинес у нас?

-          Подобряват се бавно, вече са по-регулирани, започват да се спазват правилата. Ние избираме партньори, които са стабилни.

 

Цялото интервю чуйте тук  

 

Най-добра българска фирма

Стартира шестото издание на конкурса „Най-добра българска фирма“. Краен срок за подаване на кандидатури за участие – 25 октомври 2017.

От 26 октомври до 17 ноември 2017 г. ще имате възможност да гласувате за своя фаворит в състезанието за ”Фирма на публиката”.