Новини
 

Надежда Генчева, носител на новата награда „Най-успешна българка в бизнеса“: За успеха e важно познаването нa възможностите за финансиране

27.11.2017

Надежда Генчева, съсобственик и управител на "Фешън Мания"ООД, Плевен стана носител на приза „Най-успешна българка в бизнеса“. Тя гостува в предаването "Седмицата" по Дарик радио заедно с мениджърa за България и Македония на Mastercard Ваня Манова, която, като партньор на Fibank, й връчи наградата по време на церемонията на 23 ноември в Софийска градска художествена галерия.

„Новата категория „Най-успешна българка в бизнеса“  в конкурса  на Fibank  цели да привлече общественото внимание към все още съществуващите стереотипи, че бизнесът е по-скоро мъжка територия, а мястото на жените е в кухнята до печката“, обясни Ваня Манова и напомни последното проучване на Евробарометър,  според коeто  81% от българите споделят именно това мнение. „Има предубеждения, които възпрeпятстват и обезуражават жените да стават предприемачи. Според ежегодния индекс на Mastercard за жените-предприемачи основни пречки са на първо място социалните и културни предразсъдъци, на второ - липсата на финансови средства и рисков капитал, на трето – някои регулационни ограничения и институционалната неефективност. Не по-малко пречка е недостатъчната лична увереност у жените, липсата на предприемачески тласък, страхът от провал – като цяло мъжете са по-смели и рискови“, каза Ваня Манова. Ключови фактори според нея за развитието на бизнеса са достъпът до образование и високи технологии, както и доброто познаване и използване на широката палитра финансови услуги.

„Fibank поставя тази година фокус върху жените в бизнеса, защото в България те изостават в предприемачеството. Тази категория е начин за привличане на вниманието. Вярвам, че с времето тя ще отпадне, защото жените предриемачи ще достигнат равенство в бизнеса“, каза още г-жа Манова. Според статистика на Mastercard, Нова Зеландия, Канада, САЩ и Швеция са държавитe с най-добрите условия и подкрепа за бизнес, управляван от жени, докато в дъното на тази класация са Уганда, Бангладеш и Виетнам.

Надежда Генчева сподели в студиото на Кирил Вълчев в Дарик радио, че също се е страхувала да започне собствен бизнес, но е рискувала, тъй като е имала психологическата подкрепа на своя партньор в живота. „Големи са рисковете, но ако не рискуваме, нищо няма да постигнем“, каза г-жа Генчева. Тази година фирма „Фешън Мания“, която изработва плетива по поръчка и има 50 работници, е затворила производствения цикъл и  в момента работи до пълен пакетаж: от плетене до конфекциониране, обясни бизнесдамата. По думите й трудностите в бранша са свързани най-вече с намирането на кадри и това е типов проблем в малките градове. Затова в идната 2018 г. тя си е поставила за цел да основе академия за обучение на специалисти в шивашката индустрия. В плановете на компанията й влиза още създаването на онлайн магазин и на собствена марка.

“За успеха на фирмата ни особено важно е познаването на финансовите услуги и възможностите за европейско финансиране”, добави г-жа Генчева и благодари на Fibank, с чиято подкрепа спечелила проекти по две програми на еврофондове и така модернизирала и разширила производството си. Доброто познаване на финансовите възможности наистина е особено важно, подчерта Надежда Генчева. “За да създадеш бизнес, трябва не само да преодолееш страховете си и да намериш пари, но и да си отлично информиран за ресурсите, които можеш да ползваш. Благодарение на Първа инвестиционна банка ни се случиха нещата”, заключи Надежда Генчева - първата „Най-успешна българка в бизнеса“ в конкурса „Най-добра българска фирма“. Тя си пожела в бъдеще компанията й да вземе и голямата награда в конкурса на Fibank.

Чуйте цялото интервю на:  http://darikradio.bg/nadezda-gencheva-i-vana-manova-v-sedmicata.html#parent=search

 

Най-добра българска фирма

Стартира шестото издание на конкурса „Най-добра българска фирма“. Краен срок за подаване на кандидатури за участие – 25 октомври 2017.

От 26 октомври до 17 ноември 2017 г. ще имате възможност да гласувате за своя фаворит в състезанието за ”Фирма на публиката”.