Новини
 

Първа инвестиционна банка (Fibank) обяви началото на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“

29.03.2012

На 29 март 2012 в БТА Първа инвестиционна банка (Fibank) обяви началото на първото издание на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“. Той има за цел не само да стимулира българските компании, но и да се превърне в традиционна инициатива, която да стане своеобразен барометър за родния бизнес. Желанието на организаторите е да привлекат вниманието върху нашите компании и по този начин да им осигурят разпознаваемост.

Според изпълнителния директор на Първа инвестиционна банка (Fibank) Васил Христов този конкурс ще покаже качествата на всички фирми, които могат с увереност да заявят „Аз имам самочувствието, че работя в България и че повишавам стойността на българската икономика“. Именно тези фирми ще бъдат „поставени под прожектора на общественото внимание, за да станат модел за подражание“.  

В конкурса могат да участват фирми, които имат български капитал, български мениджмънт и представляват български бранд – и трите условия за задължителни за кандидатите. Конкурсът ще отличи тези с най-добри финансови показатели и  по този начин, като българска компания, Fibank ще даде своя принос за развитието на българската икономика.

Светла Костадинова (изпълнителен директор на Института за пазарна икономика) смята, че потенциални участници в конкурса са малките и средни фирми. Макар и във време на криза, те увеличават броя на своите служители, което е показателно за техния растеж в една сложна икономическа ситуация.

И точно това е различното при „Най-добра българска фирма на годината: „Ние ще обърнем  погледа на обществото и медиите към българската икономика, защото именно нейните постижения са важни за държавата ни. Гръбнакът на едно общество е малкият и среден бизнес“, беше категоричното мнение на Кънчо Стойчев (съосновател на ББСС „Галъп интернешънъл“).

Категориите, в които ще се състезават компаниите, са: микро и малка, средна и голяма. Освен тях ще има и специална награда на публиката, която ще трябва да избере своя фаворит измежду включилите се в конкурса. За целта ще се изготви интерактивен сайт, на който всеки може да се включи в гласуването за „Най-добра българска фирма на годината“, като даде своя глас в полза на компанията, която харесва. Всеки месец, в зависимост от гласовете на публиката, ще се излъчва победител на месеца в категория „Любима компания на публиката“, а на финала – един победител, спечелил най-много точки при гласуването. За месечните първенци има специална награда, която е под формата на реклама в медиите.

Всички компании, които имат желанието да участват в авторитетната класация на Първа инвестиционна банка (Fibank), могат да дадат заявките си на и-мейл:

konkurs@naidobrafirma.bg

Участниците ще получат предварително подготвен въпросник, който да попълнят. Като допълнителна информация са необходими кратко представяне на фирмата, две снимки и видео представяне – по желание.

До 10 юни 2012 година ще стартира и сайтът на конкурса, където участниците също ще могат да се регистрират онлайн. Официалното награждаване на победителите в конкурса „Най-добра българска фирма на годината“ ще бъде през септември, а специалните награди са златно кюлче, монета „Панагюрско съкровище“  и „Българска роза“, плакети и статуетка на конкурса.

„Идеята на конкурса е не просто да излъчи победител, а да представи цялата палитра от успешни фирми и отрасли, за да може обществото и държавата да се заинтересуват от тях“, каза Васил Христов. 

Най-добра българска фирма

Стартира десетото издание на конкурса „Най-добра българска фирма“. Краен срок за подаване на кандидатури за участие – 10 септември 2022 г.

От 15 до 30 септември 2022 г. ще имате възможност да гласувате за своя фаворит в категория ”Фирма на публиката”.